Wednesday, April 6, 2011

mama dan ayah


mama ...ayah..paham tak apa yang terbuku dalam hati saya..saya inginkan dunia remaja saya.......saya bukan budak hingusan yang seperti mama dan ayah fikirkan......mama ....ayah......saya bukan budak yang perlu memakai pampers....menawal waktu kencing atau tidur saya...seperti bayi yang bru lahir.....
mama ...ayah.....memang....apa yang saya nak mudah dapat...dari segi kebendaan atau duit.....tapi sebenarnya saya bukan ingin kan harta atau kekayaan.....saya cuma inginkan sedikit kebebasan untuk saya rasai alam remaja saya

ya..betul..mama dan ayah cukup sporting dan tidak tegas dari segi kehendak saya...saya bebs dengan cara saya..pakaian saya....kehidupan saya seorang penkid......mama dan ayah tidak pernah tegah,,,saya cukup bersyukur.....dan mama dan ayah tidak pernah menidakan kehendak saya dari segi barangan....laptop, netbook,camcorder or handset baru....baik laa..memang...ayah dan mama nak jadi ibu bapa yang terbaik....

tapi itu tidak cukup..bukan saya ingin bersikap tamak atau apa..tetapi saya tak perlukan hart kemudahan ini dengan secukupnya...yang paling murah pun saya terima...tapi saya inginkan dunia persahabatan saya bersama nur shafika ,nur syairah,noorin atikah dan noor syafiqah ali....

kenapa begitu banyak masalah bila saya ingin berjumpa dengan mereka..mama ...saya bukan ingin menegakkan kawan saya,,,saya bukan ingin memenangkan sahabat saya,,,,tapi mereka ada hak..ada hak untuk jumpa saya...begitu juga saya..

saya dan nur shafika....14 tahun bersama dan kami seperti adik beradik...tak kan laa dia saje yang pergi ke rumah untuk mencari saya dan berjumpa saya...saya pun sepatutnya keluar untuk berjumpa dia..mama..ayah...
tolong faham perasaan saya........
saya tertekan...
ye...saya senyum...saya gembira di depan mama dan ayah..
tapi dalam bilik...mma dan ayah tahu ke...di belakang mama dan ayah...mama dan ayah pasti ke anak mama dan ayah ni segembira yang ayah sangkakan..yang mama fikirkan...

mewahkan saya dengan barangan ini semata mata untuk melupakan saya dengan dunia saya......
saya cuba mengelak untuk fikir negative..
biarlah setakat di blog ini je saya luahkan....
nangis saya...
sendu saya..
hiba saya..
ketawa saya
tau gembira saya...
biarlah masa yang menentukan.....

saya sayang mama dan ayah saya
saya bersyukur kerana mereka menjadi ibu bapa saya
dan saya kecewa sedikit....
biarlah saya pendam

by bubuelmo