Tuesday, April 5, 2011

bila saya nak bebas

umur dah nak cukup 18 tahun....tapi aku lom dapat kebebasan lagi .....parent aku still anggap aku budak budak hingussan...ye memgtak dinafikan aku ni berhingus..sebab tu penyakit tahunan....tp tak semestinya aku ni perlu dipantau dari a sampai z....aku bukan baby yang pakai pampers...ahad ni aku ada event with friend..yaaa

GRADUATION DAY...

tu sangat penting bagi aku....event tu memang very important...but what can i do...mama tapena nak paham perasaan seorang anak...ak mesti pergi...nak jumpa kawan kawan...rindu kat dyeorang...tp mama tak pedulikan ape yang ak nak.....aku sampai skunk tak pham ape dalam hati mama sampai kongkong ak macam ni.....
yee semua parent nak anak dye senang and happy... but aku menaku aku bersyukur dapat parent yang betol jaga aku...care bout aku....tp aku rse cre mereka salah kot.....
aku dah besar....aku rase ak bebas buat keputusan sendiri.....bukan semua tp sikit pun jadi laa
tak tahu ke mama yang anak dia ni tetekan dengan ape yang dia aturkan...taktahu ke mama yang anak dia senyum dalam tangisan
paham ke dia yang anak dia inginkan sedikit kebebasan...

ye....aku paham...mama mane yang tak syangkan anak....tpi pernahkah mama terfikir yang anak ni tak ingin kan kongkongan sepeti ini...ye..memg aku bebas melakukan segalanya,,,tp tangan aku masih dalam genggaman mama......yee....aku sangat bersyukur....tetapi mama takperlulah buat anak mama macam ni....

mama tak sedar ape minat anak mama....mama tak sedar ape yang anak mama nak....18 tahun hidup umpama burung dalam sangkar...bebas untuk melihat sekeliling tapi sayang tak boleh terbang ke langit..

saya sangat bersyukur mempunyai parent yang sangat sangat dan teramat sangat mengambil berat dan menjaga kebajikan saya....tapi sya rase terkilan mempunyai parent yang tak seda apa yang anak mereka inginkan...maaf mama dan ayah..ini adalah luahan hati yang terpendam selama ini.....saya dah tak sanggup nak simpan dan hanya mampu meluahkan disini.....

ampun dan maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki..

anakmu
NUR ALIA MUHAIYUM BINTI ZULKEPLI